Mateusz Dudka
Psycholog, diagnosta, trener umiejętności społecznych, badacz naukowy
Jestem psychologiem praktykiem i badaczem, nauczycielem, wychowawcą, certyfikowanym trenerem umiejętności społecznych, członkiem Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Aktualnie pracuję nad rozprawą doktorską w SDNS UMCS w Lublinie.
Pracuję w modelu biopsychospołecznym, który uwzględnia czynniki biologiczne, psychiczne i społeczne w powstawaniu trudności związanych ze zdrowiem psychicznym.
Zapraszam do współpracy dzieci z opóźnionym rozwojem językowym (DLD), osoby przeżywające kryzys, przejawiające trudności lękowe, osoby neuroróżnorodne, pragnące rozwijać swoje funkcje poznawcze (planowanie, pamięć robocza itd.), mające trudności w budowaniu trwałych i satysfakcjonujących relacji.
Zajmuję się oceną poziomu rozwoju intelektualnego (globalny wskaźnik IQ, inteligencja płynna i skrystalizowana), uwagi, funkcji wykonawczych, zdolności do uczenia się materiału werbalnego i figuralnego, fluencji słownej, płynności figuralnej, cech osobowości, prężności psychicznej, myślenia twórczego oraz diagnozą ADHD.
W pracy diagnostycznej korzystam z wystandaryzowanych psychometrycznych narzędzi, a zasady mojej aktywności zawodowej wyznacza Kodeks Etyczno-Zawodowy Psychologa. Posiadam doświadczenie w pracy z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi.
Prowadziłem trening funkcji poznawczych dla osób chorych na Alzheimera, trening kreatywnego myślenia, umiejętności społecznych oraz udzielałem wsparcia psychologicznego.
Interesuję się zagadnieniami związanymi ze strategiami uczenia się języków obcych (zwłaszcza stosowanymi przez osoby dwu- i wielojęzyczne), architekturą umysłu wielojęzycznego, rozwojowym zaburzeniem językowym (DLD). Szczególnie cennym osiągnięciem naukowym jest psychologiczny opis funkcjonowania 32-języcznego mężczyzny.
• Grupa wiekowa pacjenta: dzieci, młodzież oraz dorośli.
Specjalista pracuje z:
- Trudności rozwojowe języka (DLD)
- Neuroróżnorodność (w tym ADHD)
- Zaburzenia lękowe
- Kryzys egzystencjalny i emocjonalny
- Trudności w relacjach interpersonalnych
- Osłabione funkcje poznawcze
- Wyzwania wieku rozwojowego i starczego
- Diagnoza psychologiczna (IQ, osobowość, ADHD, funkcje wykonawcze)