REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG
Centrum Zdrowia Psychicznego Neuromentis sp. z o.o.
ul. Prezydenta Gabriela Narutowicza 61/2, 20-016 Lublin
KRS: 0001104279, NIP: 7123475135, REGON: 528578523
23 1020 3150 0000 3102 0157 6164
PKO Bank Polski S.A.
1. UMAWIANIE WIZYT
- Wizyty w Centrum Zdrowia Psychicznego Neuromentis można umawiać telefonicznie, osobiście w rejestracji lub online za pośrednictwem portalu ZnanyLekarz.pl oraz platformy MyDr Pacjent.
- Pacjent może zmienić lub odwołać termin wizyty najpóźniej 24 godziny przed jej rozpoczęciem.
- Zmiana terminu lub odwołanie wizyty w dniu jej zaplanowania, a także niestawienie się, może skutkować koniecznością częściowego lub pełnego uiszczenia opłaty za usługę.
- W przypadku wizyt zaplanowanych na poniedziałek lub dzień po ustawowo wolnym od pracy, zmiany lub odwołania należy dokonać najpóźniej w ostatni poprzedzający dzień roboczy.
- Pacjenci umówieni na pierwszą wizytę powinni przybyć 10 minut wcześniej w celu dopełnienia formalności.
- Spóźnienie się pacjenta nie skutkuje wydłużeniem czasu wizyty.
- W przypadku osób małoletnich na pierwszej wizycie wymagana jest obecność rodzica lub opiekuna prawnego. Celem samodzielnego stawiennictwa na kolejne wizyty osoby małoletniej, opiekun zobowiązany jest podpisać stosowne zgody.
- Opiekun towarzyszący dziecku do 14. roku życia musi przebywać w poczekalni przez cały czas wizyty.
- W przypadku, gdy pacjent spóźni się więcej niż 15 minut, specjalista ma prawo odmówić przeprowadzenia wizyty, przy czym opłata za wizytę nie podlega zwrotowi.
- Wizyty umówione w ramach pakietów usług podlegają osobnym zasadom zmiany i anulowania, określonym w regulaminie danego pakietu.
2. SPOSOBY PŁATNOŚCI
- W placówce obowiązuje obrót bezgotówkowy. Pacjent może dokonać płatności kartą lub BLIKiem na miejscu, a także opłacić wizytę z góry poprzez platformę Tpay lub przelew na konto placówki.
- W przypadku wizyt online płatność musi zostać dokonana w formie przedpłaty. Dostępne formy to: przelew na numer konta Centrum lub płatność przez dedykowany link z platformy Tpay, która obsługuje również płatności BLIK.
- W przelewie należy podać tytuł: imię i nazwisko pacjenta, rodzaj i datę wizyty oraz nazwisko specjalisty. Przelew należy wykonać na numer:
23 1020 3150 0000 3102 0157 6164 PKO BP S.A. - Gdy pacjent dokonał przelewu dzień przed wizytą, może być zobowiązany do okazania potwierdzenia przelewu w rejestracji, celem weryfikacji uiszczenia opłaty.
- Zwroty środków realizowane są tą samą metodą, którą dokonano płatności, chyba że pacjent wyrazi zgodę na inny sposób zwrotu.
- Pacjent może uzyskać fakturę imienną do paragonu w przeciągu 3 miesięcy od uiszczenia opłaty za wizytę, jednak podstawą do jej wystawienia jest paragon, który zostanie wymieniony na fakturę. Najlepszą praktyką jest zgłoszenie chęci otrzymania faktury podczas opłacania wizyty.
- Jeżeli pacjent chce otrzymać fakturę na NIP, musi zgłosić ten fakt w momencie uiszczania opłaty.
- W placówce funkcjonuje również system przedpłat obowiązujący przy rezerwacji wizyt u części personelu.
- Placówka zastrzega sobie prawo do zmian formy i systemu płatności, o czym poinformuje pacjentów.
2.a PRZEDPŁATY
- Po telefonicznym umówieniu wizyty generowany jest indywidualny link do płatności online.
- W przypadku, gdy wizyta została umówiona za pośrednictwem platform ZnanyLekarz lub MyDr, rejestracja Centrum kontaktuje się z pacjentem telefonicznie lub mailowo w celu uzupełnienia danych do karty pacjenta oraz poinformowania o obowiązującej formie płatności — przedpłacie.
- Link należy opłacić do godziny 24:00 tego samego dnia. W przypadku braku płatności w wyznaczonym terminie, rezerwacja wizyty zostaje automatycznie anulowana.
- Każdą wizytę można odwołać najpóźniej 24 godziny przed jej planowanym rozpoczęciem — niezależnie od przyczyny — co skutkuje zwrotem środków.
W przypadku wizyt umówionych w dniu poprzedzającym wizytę lub tego samego dnia, czas na dokonanie płatności za pomocą linku wynosi 1 godzinę od momentu jego wygenerowania. Po upływie tego czasu, w przypadku braku płatności, rezerwacja zostaje anulowana.
3. PAKIET PSYCHOEDUKACJI ADHD DLA DOROSŁYCH
- Pakiet obejmuje 12 konsultacji realizowanych w ciągu 12 tygodni, z częstotliwością 1 raz w tygodniu.
- Koszt pakietu wynosi 2400 zł (200 zł za wizytę).
- Opłata za psychoedukację musi być uregulowana z góry. Możliwe jest rozłożenie płatności na 2 lub 3 raty, odpowiednio za 6 lub 4 konsultacje. Kolejne raty należy uregulować przed pierwszą konsultacją wchodzącą w skład tej raty.
- Po zakończeniu cyklu istnieje możliwość umówienia dodatkowych wizyt w cenie 200 zł każda.
- W razie rezygnacji zwrot środków jest obliczany według wzoru: 2400 zł – (X * 200 zł), gdzie X to liczba odbytych konsultacji.
- Pacjent może przełożyć wizytę do 3 razy w trakcie trwania pakietu, pod warunkiem zgłoszenia zmiany przynajmniej dzień przed wizytą.
- Niepowiadomienie o nieobecności skutkuje przepadnięciem wizyty bez zwrotu środków.
- Spóźnienie się pacjenta nie powoduje wydłużenia konsultacji.
- Nie ma możliwości płatności za każdą wizytę z pakietu oddzielnie.
4. ZGODA NA LECZENIE I ZASADY TERAPEUTYCZNE
- Umawiając wizytę w Centrum Zdrowia Psychicznego Neuromentis, pacjent wyraża zgodę na stosowane przez lekarza i psychologa metody diagnostyczne oraz terapeutyczne.
- Pacjent nie ma prawa do zwrotu opłaty za wizytę w przypadku niezgadzania się z diagnozą, rekomendowanym leczeniem lub metodą terapii.
- Jeśli pacjent podważa diagnozę lub zalecenia specjalisty, może zrezygnować z leczenia, jednak czyni to na własną odpowiedzialność i bez prawa do roszczeń zwrotu kosztów.
- Wszelkie próby wpływania na decyzje specjalistów, w tym wywieranie presji, podważanie diagnozy lub metod terapeutycznych, mogą skutkować zakończeniem współpracy z pacjentem w trosce o jakość świadczonych usług i relację terapeutyczną.
- W przypadku naruszenia zasad współpracy Centrum Zdrowia Psychicznego Neuromentis zastrzega sobie prawo do odmowy dalszego leczenia pacjenta.
- Podstawą prawną do odmowy leczenia pacjenta w uzasadnionych przypadkach są przepisy Kodeksu Etyki Lekarskiej, a także art. 38 Ustawy o Zawodach Lekarza i Lekarza Dentysty (Dz.U. 2021 poz. 790), który zezwala lekarzowi na odstąpienie od leczenia pacjenta w przypadku braku zaufania lub naruszenia zasad współpracy.
- Pacjent ma prawo do konsultacji drugiej opinii lekarskiej, ale nie może wymagać od specjalisty zmiany diagnozy lub zaleceń na podstawie subiektywnych przekonań.
- Wykupienie pakietu diagnostycznego lub podejście do diagnozy psychologicznej nie gwarantuje postawienia rozpoznania ADHD lub innych zaburzeń.
5. REKLAMACJE I ZWROTY
- W celu otrzymania zwrotu środków za wizytę odwołaną na ponad 24 godziny przed terminem, pacjent powinien wysłać maila na adres kontakt@neuromentis.pl, podając dane osobowe, numer konta oraz potwierdzenie płatności.
- Reklamacje dotyczące usług należy kierować na adres kontakt@neuromentis.pl.
- Reklamacje będą rozpatrywane w terminie do 5 dni roboczych.
6. PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
- Administratorem danych osobowych jest Centrum Zdrowia Psychicznego Neuromentis Sp. z o.o.
- Szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych osobowych dostępne są w Polityce Prywatności na stronie internetowej www.neuromentis.pl.